WELKOM!



dinsdag 16 juni 2009

Dat tikkeltje meer


De strijkplank

Voorkant

En natuurlijk de achterkant.


Een tijdje geleden heb ik mij een nieuwe overtrek voor mijn strijkplank aangeschaft (je wil niet weten hoe de vorige er uitzag). Ik zag in de winkel deze met bloemen hangen en ik was er direct weg van. Natuurlijk kon ik het niet laten om die bloemen 'ergens' voor te gebruiken. En voilà zie het resultaat is al te bezichtigen.

Hoe doe je dat nu:
- Je neemt de bloem over van de strijkplank hoes, ik heb daarna met een lichtgroene stift de contouren over getekend.
- Een velletje t shirt folie klaargestoken in de kopiemachine
- De tekening op mijn kopietoestel gelegd, het knopje aangeklikt waardoor de tekening vergroot wordt naar een A4, op de knop geduwd zodat ik kleurenkopie krijg
- De bloem uitgeknipt en de witte vlakken van de bloemblaadjes ook (anders krijg je te grote 'blinkende' vlakken op je t shirt)
- Bloem geschikt op een t shirt van Febe (waarvan ik vond dat het eens een vernieuwing mocht krijgen)
- Strijkijzer volle bak aangezet en als die warm genoeg had, de bloem op het t shirt gestreken
- Een paar minuten wachten tot alles afgekoeld is
- Papier er af trekken en klaar is je 'vernieuwde' t shirt!

Het is echt een poepsimpele manier om je kledingstukken wat nieuw leven in te blazen of wat op te smukken, in 'no time' ben je ermee klaar.

1 opmerking:

  1. Amai, Famke, simpel noem je dat... Ik moet al massaal veel moeite doen om de uitleg gewoon nog maar te lezen, laat staan te snappen, laat staan te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...