WELKOM!



maandag 27 juli 2009

Wespen vervolg

Het vervolg...zoals gezegd gebeld naar de brandweer, maar die kon niets doen en vond het zinloos, zolang we geen wespenNEST zagen. Eigenlijk hebben ze wel gelijk, want je kunt de aanwezige wespen wel overstuiven met iets, maar als je de oorzaak niet wegneemt blijven die beestjes gewoon terugkomen, al zijn het dan wel anderen! Dus dat is al geen optie. Wachten op de regen zei de brandweerman nog als tip...ook geen optie, want momenteel valt de regen met bakken uit de lucht ben ik in mijn jas gesprongen, hark genomen en met volle enthousiasme eraan begonnen om de peren weg te werken!!! 2 seconden heeft mijn enthousiaste daad geduurd!!! Met verschillenden kwamen ze op mij af en regen of geen regen, ze bleven zich tegoed doen aan die rotte peren.
Derde optie? Goh een radicalere optie...boom met de grond gelijk maken en een nieuwe, niet fruitboom, er terug planten! Mij lijkt dat de beste optie die de tuinman van Juf Els ons kon geven en als het aan mij lag mocht hij vandaag nog komen snoeien, hakken en verwijderen dat het een lieve lust is...maar...tja er is een maar aan...daar hebben wij geen beslissingsrecht over. Want dit is maar een huurhuisje en dan moet je nog altijd de toestemming vragen aan de eigenaar of het al dan niet mag.

Dus hebben we nog een probleem, want onze eigenaar is een oude slechthorende, soms humeurige man, zonder kinderen en ik vrees er een beetje voor dat hij het niet zal zien zitten om die boom neer te laten halen. Ik heb een poging ondernomen en een lief briefje geschreven met de vraag of hij wou meehelpen om de veiligheid van onze kindjes te helpen garanderen door die boom weg te laten halen (tja wat moet je zeggen hé, wie weet is hij in een goede bui en krijgt hij medelijden met ons :)) dus...erkomt zeker nog een vervolg al lijkt het me niet meer voor vandaag te zijn!!!

2 opmerkingen:

  1. Nee, wachten op de eigenaar hé en dat kan héééééél lang duren, tegen dan zijn de wespen misschien al uitgestorven en hebben we er helemaal geen last meer van (lol)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...