WELKOM!



vrijdag 9 oktober 2009

Patchwork (speelgoed)tas









Een moeilijke bevalling...zondag babyborrel van een vriendin van mijn zus (die ik ook ken...moeders onder elkaar hé) en ik wou persé nog een kdo'tje maken voor hun nieuwste telg Martijn.
Maar wat...heb me de ganse dag suf gedacht. Ik wou eerst een broek of zo maken, maar er was geen of weinig jongensachtige stof voorradig, dus die optie viel al af. Toen bladerde ik door de knippie's en zag verschillende babygeschenkjes staan. De stoffen kubussen vielen me op en ik zette me aan het werk, knipte uit verschillende overschotjes vierkanten van 10cm op 10cm en probeerde er één.
Het resultaat was niet wat ik ervan dacht en dus moest ik verder zoeken tot ik uiteindelijk kwam bij het idee om van al die lapjes stof terug 1 groot te maken. Het eerste wat in mij opkwam was een soort van reisverzorgingskussen te maken, maar ik had geen wattine en dus werd het deze (speelgoed)tas.
De tas wordt dus gemaakt zoals iedere tas die ik maak, binnen een effen stof omdat de buitenkant al bont genoeg is en de sluiting is met velcro.
Nu duimen dat Petro haar nieuwe tas zal kunnen apprecieren...

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...