WELKOM!



maandag 31 oktober 2011

Klaskalender

Ik mocht me weer eens uitleven voor een projectje op school. De juf van het 1/2 kleuter had nog geen deftige klaskalender en ik bood mijn hulp aan. De juf vertelde hoe ze het juist zag en ik werkte het uit. Ze wou een kalender met thema natuur...oordeel zelf maar:



Het kindje van de dag wordt duidelijk gemaakt door zijn of haar symbool in de zon te hangen


In de luchtballon kunnen ze het weer duidelijk maken
De zonnebloem dient om het symbooltje van de dag in op te hangen

Een 'rups' kruipt in de boom om de aanwezigheid van de kleuters aan te duiden. Voor alle duidelijkheid, er zitten geen 31 kleuters in de klas, ik maakte er een deel meer want je kan nooit weten hoeveel kinderen je in je klas hebt

Houten cirkeltjes in verschillende kleuren, langs de ene kant hun symbool, langs de andere kant hun foto


De symbooltjes van de dag, maandag (maan) dinsdag (dino) woensdag (hond) donderdag (donderwolk) vrijdag (vriendjes) zaterdag (zaag) en zondag...de zon!
De weersymbooltjes

7 opmerkingen:

  1. Gij zijt een krak, ik heb het al dikwijls gezegd! Zo mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is superleuk zeg!!

    * Speeltuin is ook wel een handig idee zit hier stiekem om sneeuw te wensen voor zn feestje dan kunnen ze naar buiten,ik weet het nog niet wat ik met dat feestje ga doen maar heb nog even de tijd. =)

    Fijne dag
    Groetjes Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai fam heel mooi uitgewerkt , prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supper leuk gedaan!
    Ik werk nu voor school een weerkoffer uit, heeft u toevallig de weersymbooltjes op computer staan?
    Ik vind ze wel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mail me anders dan mail ik de symbooltjes door naar jou als ik ze terugvind. Mijn mailadres vind je terug als je in de linkerkolom op 'klik hier' klikt :)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...